Porsche NFT collectie

Porsche maakt intrede in Web3

Het afgelopen jaar is gebleken dat veel grote bedrijven en merken graag de samenwerking opzoeken met een crypto- of NFT-bedrijf. Zo lanceerde Nike een eigen NFT-platform, hield adidas zich bezig met hun eerste NFT-collectie en heeft Warner Bros een NFT-versie van de film The Lord of the Rings gelanceerd. Ook Porsche betreedt nu Web3 met een NFT-collectie.

Een NFT-collectie van 7500 stuks

Porsche kondigde eind november aan zijn officiële intrede in Web3 te maken met een NFT-collectie van 7500 stuks. De collectie is gebaseerd op de klassieke Porsche 911. Na de aankoop van de NFT kunnen eigenaren zelf meebeslissen over het ontwerp van hun individuele NFT. Zo maakt Porsche het voor de eigenaar mogelijk om een kernthema te kiezen voor hun NFT. Er kan gekozen worden tussen performance, lifestyle of heritage. Deze kernthema’s beïnvloeden het algemene ontwerp én het karakter van de NFT. Best bijzonder dus!

De digitale verzamelobjecten worden stuk voor stuk ontwikkeld door ontwerper en 3D-kunstenaar Patrick Vogel.

Aantrekkingskracht van sportwagens uitbreiden

Het hoofddoel van deze NFT-collectie en presentatie is de aantrekkingskracht van Porsche sportwagens uitbreiden tot kunstwerken in de digitale wereld. Porsche laat weten dat deze NFT-collectie nog maar het begin is van de Web3 plannen die zij hebben. Het bedrijf heeft ook de ambitie om blockchaintechnologie te integreren in zowel bestaande als toekomstige processen.