De eerste NFT-modecollectie voor adidas Originals is een feit. Adidas Originals onthulde op 16 november een beperkte collectie op blockchain gebaseerde virtuele wearables, wat ook wel NFT’s (non-fungible tokens) wordt genoemd.
Virtual wearables gedragen door avatars in de adidas metaverse
NFT-houders die van adidas houden kunnen virtuele wearables aan hun wallet toevoegen. Dit kunnen ze doen via metaverse van adidas. De collectie bestaat uit zestien virtuele items. Denk aan een transparant jack met een soort van een harnas en een hoodie voorzien van neonkleurige verlichting waarin een adidas-logo is opgesloten. Deze wearables zijn te zien in verschillende virtuele omgevingen.
Nic Galway, senior vicepresident van de ontwerpafdeling van adidas zegt het volgende: “Als merk heeft adidas altijd de grenzen van creativiteit opgezocht en uitgedaagd. Web3 biedt onze ontwerpers en samenwerkingspartners een nieuwe uitingsvorm om te verbeelden en opnieuw vorm te geven aan de representatie van ons merk in augmented reality en virtuele werelden”. Via verschillende NFT-marktplaatsen was het mogelijk om deze collectie aan te schaffen. Helaas is de limited edition NFT van adidas uitverkocht.
Interesse in NFT’s blijft maar toenemen
Niet alleen adidas komt met een NFT-collectie, ook Nike heeft vorige week zijn eigen NFT-platform gelanceerd. Daarbij heeft ook Cristiano Ronaldo net voor de start van het WK in Qatar zijn NFT-collectie bekend gemaakt. Hij is een samenwerking aangegaan met Binance, ’s werelds grootste exchange. Ook andere merken zijn begonnen aan NFT’s. Zo heeft Lamborghini onlangs zijn derde NFT-verzamelproject gelanceerd en lieten PostNL en Visa ook van zich horen. Goed nieuws dus! De interesse in NFT’s blijft groeien.