Adidas breidt NFT-ecosysteem uit met lancering ALTS NFT’s

Adidas breidt NFT-ecosysteem uit met lancering ALTS NFT’s

Sneaker- en lifestylemerk Adidas heeft zijn Into The Metaverse NFT ecosysteem uitgebreid met de release van de ALTS NFT’s. Adidas bracht zijn eerste NFT, Into The Metaverse collectie, voor het eerst uit in december 2021. Vanaf dat moment waren houders van deze NFT’s verzekerd van exclusieve toegang tot virtuele wearables.

ALTS NFT’s

Adidas is voor deze Web3-verkenning een samenwerking aangegaan met NFT-projecten zoals de Bored Ape Yacht Club (BAYC) en PUNKS Comic. Adidas stelde houders in staat hun NFT’s te verbranden om een nieuw ERC-1155-token uit de volgende fase van het project te ontvangen. Daarnaast konden ze fysieke kledingstukken claimen.

Houders van NFT’s uit de eerste twee fases van de Into The Metaverse-collectie kunnen nu hun NFT’s verbranden om een nieuwe NFT te ontvangen van de op Ethereum gebaseerde ALTS by adidas-collectie. Houders hoeven alleen de gaskosten te betalen.

De nieuwe fase in adidas’ Web3-reis omvat een dynamische NFT met acht verschillende ‘ALT(er) ego’s die overeenkomen met verschillende zeldzaamheidskenmerken en verhaallijnen. Op dit moment heeft de Into the Metaverse-collectie een bodemprijs van 0,57 ETH. Dit is ongeveer duizend dollar. De ALTS by Adidas-collectie heeft een bodemprijs van 0,59 EHT. Dit is iets meer dan 1.100 dollar.