Social Media NFT

Hoe kan je jouw NFT het beste promoten op Social Media?

NFT’s zijn een vrij recent fenomeen. De afkorting NFT staat voor Non-Fungible Token. Het is een digitaal, online eigendomsbewijs dat niet niet-inwisselbaar en onvervangbaar is. Deze digitale producten worden via unieke coderingen opgeslagen in online kasboeken, ook wel de blockchain genoemd. NFT’s zijn echter niet hetzelfde als Bitcoin of cryptocurrencies, maar bijvoorbeeld digitale kunstwerken of unieke creaties. In NFT’s beleggen kan zeer lucratief zijn, als je slim in deze digitale producten investeert. Maar hoe kun je als eigenaar van NFT’s jouw tokens slim aan de man en vrouw brengen via social media? In dit artikel hebben we de beste tips voor je verzameld om jouw NFT’s online slim te promoten.  

Zorg dat je je aansluit bij NFT-communities op social media 

Het promoten van jouw NFT’s via sociale media werkt feitelijk hetzelfde als de promotie van elk ander product of elk ander soort dienstverlening. Via berichten en tweets kun je jouw NFT’s aanprijzen bij geïnteresseerden. Cruciaal is daarbij dat je lid wordt van grote communities voor NFT handel op de belangrijkste sociale media, zoals Twitter, Facebook, Instagram en TikTok. Door lid te worden van openbare en gesloten groepen bereik je exact de doelgroep die je wilt bereiken, namelijk mensen die geïnteresseerd zijn in het kopen van en handelen in NFT’s. Op Facebook is bijvoorbeeld een handelaarsgroep te vinden, genaamd “NFT Community”, met ruim 60.000 leden. Meld je dus bij deze en soortgelijke groepen aan als NFT-handelaar.  

Gebruik social media voor het delen van kennis 

Sociale media zijn voor NFT-handelaars perfect geschikt om mensen kennis bij te brengen over NFT’s en hoe deze weken. Door geregeld posts te delen op bijvoorbeeld Twitter, LinkedIn en/of Facebook over een NFT-thema, kun je meer mensen interesseren voor NFT’s. Schrijf bijvoorbeeld blogs over de voordelen van NFT’s of leg via korte video’s uit hoe NFT’s werken en wat deze de deelnemer(s) kunnen opleveren. Sociale media als Facebook, YouTube en TIkTok zijn perfecte kanalen om korte instructievideo’s op te plaatsen.

Het voordeel van deze kanalen is natuurlijk het enorme, eigenlijk oneindige bereik. Mondiaal kun je een miljoenenpubliek bereiken. Wil je dit? Zorg er dan wel voor dat je je video’s en posts in het Engels doet, zodat zoveel mogelijk mensen je kunnen verstaan. Houd de informatie echter wel beperkt. Het slimste is om jouw doelgroep en lezers door te verwijzen naar je eigen website. Daar kun je dan meer uitleg geven, grotere artikelen plaatsen en natuurlijk jouw NFT’s aanbieden en verhandelen. Jouw sociale mediakanalen doen op die manier dienst als informatiebron om mensen geïnteresseerd te maken en ze naar jouw website te ‘lokken’. Zo sla je meerdere vliegen in één klap als NFT-handelaar.  

Creëer partnerships en werken samen met anderen 

Als NFT-handelaar sta je een stuk sterker als je kiest voor teamwork en het aangaan van partnerships met andere professionals. Gezamenlijk kun je de marketing en promotie van NFT’s efficiënter aanpakken. Vele handen maken licht werk. Zo is op bijvoorbeeld op Instagram een zogeheten Collab Tool beschikbaar, die je kunt gebruiken om partnerships te creëren. Je kunt dan samen met andere NFT-handelaren en -eigenaren content maken en die op grotere schaal delen. Ook kun je gezamenlijk polls houden, om feedback van geïnteresseerden vragen en natuurlijk reageren op berichten en reacties die via jullie sociale media binnenkomen. Een tip: ga ook samenwerkingen aan met influencers. Hun gigantische netwerk kun je dan inzetten om nog meer mensen te bereiken. Dit kost natuurlijk geld, maar levert je uiteindelijk qua winst meer op. 

Gebruik de juiste software 

Wil je jouw NFT’s zo soepel mogelijk kunnen verhandelen en aankopen? Dan is het belangrijk om over de juiste software te beschikken. Door gebruik te maken van speciale software, kun je jouw website en de sociale media die je gebruikt goed onderling integreren. Ook maakt gespecialiseerde software het mogelijk om samen met anderen content te ontwikkelen en te delen. Toegespitste software biedt daarnaast mogelijkheden om het effect van social media gebruik te meten en analyseren, zodat je daar je strategie op aan kunt passen. Verder kan software je helpen om gemakkelijker te zoeken op hashtags en jou voorzien van tips wat het beste moment is om jouw NFT-nieuws op sociale media te posten. Kortom: er zijn mogelijkheden en voordelen in overvloed voor de professionele NFT-handelaar.