Het WK 2022 in Qatar is in volle gang. Er wordt dit weekend zelfs al gestreden voor een plek in de kwartfinale. Als officiële sponsor van het WK is Coca-Cola de samenwerking aangegaan met Crypto.com en lanceren zij samen een WK voetbal NFT-collectie.
Piece of Magic
Voetballiefhebbers over de hele wereld kunnen eigenaar worden van een uniek ‘stukje magie’, ofwel Piece of Magic, zoals de naam van de collectie luidt. De NFT-collectie, geïnspireerd door het Wereldkampioenschap voetbal in Qatar, bestaat uit maar liefst 10.000 NFT’s. De non-fungible tokens zijn gecreëerd door middel van heatmaps welke de prestaties van spelers tijdens de wedstrijden weergeven. Om dit te kunnen doen heeft Coca-Cola de samenwerking met artiest Gmunk opgezocht.
Samenwerkingen in het teken van het WK
Naast Coca-Cola heeft ook Visa een samenwerking gesloten met Crypto.com. Zij lanceerden in november een NFT-collectie genaamd de Master of Movement. Ook deze collectie stond volledig in het teken van het WK 2022 in Qatar. De volledige opbrengst van de Master of Movement-collectie is gedoneerd aan Street Child United, een wereldwijde beweging die zich inzet voor kinderen die op straat leven.