non fungible token

3 merken die een comeback maken met NFT’s

Tegenwoordig is er weinig te vinden wat niet in NFT-vorm verkrijgbaar is. Muziek, kunst, games en andere collectibles. Niet gek dat grote bedrijven en merken met NFT’s aan de slag gaan. Er zijn dan ook drie grote merken die een comeback gaan maken met non-fungible tokens. Lees snel verder.

Limewire

In de muziekwereld is er de afgelopen jaren veel veranderd. Waar veel mensen over de hele wereld in de jaren 2000 gebruik maakte van programma’s als Limewire, PirateBay en BearShare, werden dat in de 10’s platformen als Spotify en Sound Cloud. Limewire overleefde de komst van deze platformen niet en verdween geleidelijk uit het publieke oog. Limewire maakt nu een comeback, maar niet zomaar een comeback: Limewire kondigde juli dit jaar aan een NFT-marketplace te worden. Het platform focust zich nu vooral op het handelen en verhandelen van muziek-NFT’s en heeft zelfs al een aantal virtuele evenementen gepland staan op platformen zoals Decentraland.

Nickelodeon

Televisiezender Nickelodeon is misschien wel een van de bekendste zenders ooit. En je zal misschien denken: hoe kan een zender die nog steeds bestaat een comeback maken? Nou, dat zit als volgt. Vanzelfsprekend is de zender niet meer wat het was in de jaren 90/00’s, maar in samenwerking met RECUR wilde Nickelodeon zijn kostbaarste bezit behouden door het op de blockchain te bewaren. Dit door middel van een NFT-collectie die dit jaar werd gelanceerd. De collectie bestaat uit 10.000 items met karakters van twee van de beste shows uit de jaren 90: Rugrats en Hey Arnold!

Atari

Atari is een producent van onder andere spelcomputers en arcadespellen. Vooral in de jaren 80 en 90 was Atari een grote speler. Om iedereen weer een beetje terug te krijgen in de sfeer van deze jaren, heeft de voormalige gamegigant een NFT-collectie uitgebracht: 50 years of Atari. Deze collectie is uitgebracht in samenwerking met Braziliaanse kunstenaar Butcher Billy en bestaat uit 2600 non-fungible tokens.